CIENCIAS SOCIAIS


XOVES 18 DE XUÑO 2020





MARTES 16 DE XUÑO 2020

QUÉ TAL HOXE UN POUCO DE REPASO CON XOGOS!!!!!






VENRES 12 DE XUÑO 2020

Para rematar a semana  e comprobar que sabedes qué é "O GUERNICA" ides facer a páxina 120 do voso libro de texto.VELAIQUÍ








XOVES 11 DE XUÑO 2020

Ola chic@s!!!! Xa imos rematando o temario  e hoxe imos ver a arte desde século con artistas tan importantes en pintura como Picasso , Dalí ou Miró. Poñede especial atención aos vídeos explicativos. A pintura

A partir da invención da fotografía, os pintores trataron de transmitir con formas e cores o que a realidade lles suxire.
En España houbo grandes pintores, como Pablo
Ruiz Picasso, Salvador Dalí e Joan Miró.

Pablo Ruiz Picasso naceu en Málaga. Foi o creador do cubismo, que é un tipo de pintura que se caracteriza por representar a figura humana e os obxectos con figuras xeométricas.












AQUÍ DEIXO A EXPLICACIÓN DO CUADRO MÁIS FAMOSO DE PICASSO "EL GUERNICA"
MIRÁDELO CON MOITA ATENCIÓN

Salvador Dalí naceu en Figueres (Xirona). El logrou transmitir a partir da luz, da cor e do debuxo o mundo dos soños.










Joan Miró naceu en Barcelona. Utilizou as cores luminosas, as figuras xeométricas para crear un mundo de fantasía semellante ao dos nenos.






Outros pintores de recoñecido prestixio son Maruxa

Mallo, Carlos Maside e Antoni Tàpies.


MARTES 9 DE XUÑO 2020


Solucionario a tarefa do derradeiro día


1º A transición foi o proceso político que se iniciou cando morreu o xeneral Francisco Franco e que significou o paso a unha democracia de forma pacífica.
Os seus protagonistas foron Xoán Carlos I e Adolfo Suárez.

2º En 1977. O partido que gañou foi UCD, a Unión de Centro
Democrático. O seu dirixente era Adolfo Suárez.


3 º Na Constitución de 1978 recóllese a organización territorial
de España en dezasete Comunidades Autónomas e dúas
Cidades Autónomas, Ceuta e Melilla.





VENRES 5 DE XUÑO 2020
Ola rapaces !!! Pra rematar a semana imos ver algo moi importanta que aconteceu en España .Poñede moita atención.

A consolidación da democracia

En 1979 volvéronse convocar eleccións e o partido de Adolfo Suárez, UCD, gañounas.
Naqueles anos, España pasou por unha grave
crise económica e, ademais, os atentados terroristas
de ETA foron moi frecuentes. Ante esta
situación, Adolfo Suárez dimitiu como presidente
de goberno.

¿Pero quién era E.T.A.? Un grupo terrorista do país vasco que cometió muerte ,secuestros, atentados ...durante máis de 60 anos e que vais a entender neste vídeo.




O 23 de febreiro de 1981, cando os deputados
estaban elixindo a Leopoldo Calvo Sotelo como presidente en substitución de Suárez, un grupo de militares, encabezado polo tenente coronel Antonio Tejero, deu un golpe de Estado. O golpe fracasou pola intervención do rei a favor da democracia e pola falta de apoio dos partidos políticos e da maioría dos cidadáns.
Aquí deixo este video que é un dos momentos máis significativos da recente historia de España.


A tarefa de hoxe consiste en facer oesquema dos apuntamentos nos vosos cadernos e contestar a istas preguntas.

1º Escribe unha redacción en que expliques o que é a transición, en que momento se produciu e que persoas foron as protagonistas.

2º En que ano se celebraron as primeiras eleccións democráticas desde 1936? Que partido obtivo a vitoria? Quen era o seu dirixente?

3º Indica como se establece na Constitución de 1978 a organización territorial de España


XOVES 4 DE XUÑO2020

Hoxe a clase vai ser máis entretida. Vades escoitar o tema da transición . É unha canción que estivo moi de moda nos anos70 e o grupo é JARCHA o seu título e "LIBERTAD SIN IRA"





Ademái neste video explicativo idea ver moi ben o período da transición en ESPAÑA





NESTE OUTRO IMOS VER AS PRIMEIRAS ELECCIÓNS DEMOCRÁTICAS







MARTES 2 DE XUÑO 2020

Ol@ rapaces!!!!! Xa levamos visto moitas cousas da nosa HISTORIA.Hoxe imos ver que é iso da transición española .Que aconteceu en España tras a morte de Franco

A transición
Foi o proceso político que se iniciou cando morreu o xeneral Francisco Franco e que significou o paso dunha ditadura a unha democracia de forma pacífica.

Xoán Carlos I, rei de España
Despois da morte do xeneral Franco en 1975, Xoán
Carlos I, neto de Afonso XIII, converteuse en rei de
España. 





En 1976 o rei nomeou a Adolfo Suárez presidente do goberno.







Iniciouse un proceso de reformas para que España
volvese ser un país democrático

1ºLegalizáronse os partidos políticos e os sindicatos, puxéronse en liberdade os presos que meteran no cárcere polas súas ideas contrarias ao franquismo.

2ºRegresaron os exiliado

 3ºConvocáronse as primeiras eleccións democráticas desde 1936.
As eleccións celebráronse en xuño de 1977 2 e déronlle a
vitoria a Unión de Centro Democrático (UCD), o partido
encabezado por Adolfo Suárez.


A Constitución de 1978 e o Estado das Autonomías





Tras as eleccións de 1977, os representantes dos partidos
políticos redactaron unha Constitución, que foi aprobada
polas Cortes Xerais.
O 6 de decembro de 1978, os españois, nun referendo,
dixeron «si» á actual Constitución.
Na Constitución establécese

1º España é un Estado democrático

2º Soberanía nacional reside no pobo español  

3º Forma política do Estado é unha monarquía parlamentaria.


4ºAdemais garántelles aos cidadáns dereitos como a igualdade
ante a lei, a liberdade de expresión e o sufraxio universal,
é dicir, o dereito a votar de todos os españois maiores de 18
anos.


5ºNa Constitución tamén se recolle a organización territorial de
España en Comunidades Autónomas.
Entre 1979 e 1995 España organizouse en dezasete Comunidades

Autónomas e dúas Cidades Autónomas, Ceuta e Melilla.


A tarefa de hoxe consiste en facer un resumo do visto nos vosos cadernos de maneira clara e concisa.
É decir qué é a transición principais reformas e a constitución de 1978 que establece.





VENRES 29 de maio 2020

IMOS VER AS SOLUCIÓNS DO DERRADEIRO DÍA DE CLASES.

1ºO franquismo é a época en que o xeneral Franco asumiu todo o poder e gobernou de forma autoritaria. Prolongouse desde 1939 ata 1975.


2º As tres etapas do franquismo foron:

 Os primeiros anos, cunha represión moi dura, con carencia de alimentos e outros produtos, e o illamento internacional de España.

 A segunda etapa corresponde aos cambios nas décadas de 1950 e 1960: España empezou a ser aceptada internacionalmente, asináronse acordos decooperación con Estados Unidos e outros países e, en 1955, España foi admitida na ONU. A partir de 1960 a economía comezou a mellorar: aumentou a produción, modernizouse a agricultura e melloraron as infraestruturas. O turismo converteuse nunha das principais actividades económicas de España.

A última etapa iniciouse en 1970 e supuxo o final do franquismo.
Nela, a oposición ao goberno do xeneral Franco foi crecendo. O 20 de novembro de 1975 faleceu Francisco Franco e a súa morte puxo fin á ditadura.

3º Resposta libre




XOVES, 28 de  maio 2020
Ola rapaces! Hoxe imos facer unhas preguntas sobre o último que vimos na clase.
PREGUNTAS
Que é o franquismo?
Describe as tres etapas do franquismo, en que anos se produciron e o que as caracterizo.
3º Como cres que cambiaría a túa vida se nestes momento en España non houbese democracia? Pensa e explica.

MARTES, 26 de maio 2020
Ol@! E despois da guerra que aconteceu? Pois unha ditadura que se coñece como franquismo. Imos ver as fases e o que dura ata a morte de Xeneral Francisco Franco en 1975.


O franquismo, unha ditadura:

Tras a guerra, o xeneral Franco asumiu todo o poder e gobernou de forma autoritaria. Por iso, o período en que Franco estivo no poder, desde 1939 ata 1975, coñécese como franquismo. Durante eses anos, España pasou de ser un país democrático a ser unha ditadura.
CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS:

  1. Suprimiuse a Constitución. No seu lugar aprobáronse leis en que se limitaban os dereitos dos cidadáns.
  2. Concentrouse todo o poder nunha soa persoa. Franco era xefe do Estado, do goberno e do exército. Facía as leis sen contar coas Cortes, que tiñan membros que non eran elixidos democraticamente.
  3. Prohibíronse os partidos políticos e os sindicatos. Estes foron substituídos por un único partido e un único sindicato controlados polo goberno.
  4. Anuláronse os estatutos de autonomía de Cataluña e do País Vasco e impediuse a entrada en vigor do de Galicia.
  5. Impúxose o español como única lingua do Estado.
  6. Implantouse a censura. Prohibíronse libros, películas, obras de teatro e calquera tipo de manifestación contraria ás ideas da ditadura.
FASES DO FRANQUISMO
1. Os primeiros anos do franquismoOs primeiros anos da ditadura foron difíciles. A represión foi moi dura. Miles de persoas que apoiaran a República foron perseguidas e metidas no cárcere e outras moitas exiliáronse. Nestes anos España quedou illada internacionalmente. Ao ser unha ditadura, moitos países deixaron de ter relacións con España.
Por outra parte, a economía pasou por unha grave crise. Moitas industrias e a maior parte das infraestruturas foran destruídas durante a Guerra, a agricultura producía moi pouco e o comercio con outros países foi case inexistente, debido ao illamento internacional. Ademais, faltaban alimentos e produtos de primeira necesidade, polo que a poboación pasou por moitas dificultades.






2. Os cambios no franquismo
A partir da década de 1950, España empezou a ser aceptada
internacionalmente. Nesta época, asináronse acordos de cooperación con algúns países, como Estados Unidos, e en 1955 España foi admitida como membro da Organización de Nacións Unidas (ONU).
Desde 1960 a economía comezou a mellorar: aumentou a produción da industria, modernizouse a agricultura con máquinas que facilitaban os labores agrícolas e melloráronse as
infraestruturas. O turismo converteuse nunha das principais actividades económicas do país. Este crecemento económico axudou a que aumentase o nivel de vida dos españois. 
Con todo, continuaba a falta de democracia. A ditadura seguía
exercendo un fortísimo control sobre a poboación e as
persoas que estaban en contra do goberno metíanas no cárcere.





3. A fin do franquismo
Entre 1970 e 1975 a oposición ao goberno do xeneral Franco foi medrando. Os sindicatos, aínda que seguían prohibidos, comezaron a organizarse de forma clandestina, é dicir, en segredo, por temor a que os detivesen. Tamén os estudantes realizaron manifestacións en que reclamaban un sistema democrático. 
O 20 de novembro de 1975 o xeneral Francisco Franco faleceu. Coa súa morte acabou a ditadura e foi o inicio dun novo tempo en que se implantou a democracia.




NESTE VIDEO TEDES UN PEQUENO RESUMO DA HISTORIA DO FRANQUISMO.



NESTE OUTRO O PRESIDENTE DO GOBERNO POR AQUE ENTONCES, ARIAS NAVARRO , ANUNCIA A MORTE DO DITADOR A TODOS OS ESPAÑOIS.


A TAREFA DE HOXE CONSISTE EN FACER NOS VOSOS CADERNOS  O ESQUEMA DE QUÉ É O FRANQUISMO , AS PRINCIPAIS CARACTERÍSTICAS E AS FASES DO MESMO.
Ademais imos escoitar unha canción de Ismael Serrano que fala sobre a historia das dúas ESPAÑAS. E de Ana Belén.







VENRES 22 de maio 2020
Ola rapazada! Para rematar a semana deixo as solucións de  onte! Pasade unha boa finde!
   1. Adoptou diversas reformas para modernizar España. Por exemplo: a reforma agraria, en que se repartiron terras entre as familias de campesiños para mellorar as súas condicións de vida e, á vez, aumentar a produción agrícola; a reforma da ensinanza, grazas á cal se construíron miles de escolas por toda España para impulsar a educación, e a reforma laboral, que estableceu un salario mínimo para os traballadores e reduciu a xornada laboral.
   2. A Guerra Civil iniciouse o 18 de xullo de 1936 porque o xeneral Francisco Franco, apoiado por unha parte do exército e por todos os que se opoñían ás reformas da República, deu un golpe de Estado contra o Goberno. Durante a guerra,España quedou dividida en dúas zonas: a zona republicana, que apoiaba ao goberno da República, que era o lexítimo, e a zona sublevada, que apoiaba os partidarios do golpe de Estado de Francisco Franco.

XOVES, 21 de maio 2020
Ola rapaces!!!! Imos ver hoxe  a Guerra Civil Española. Antes de nada temos que saber qué é unha guerra civil:



A Guerra Civil Española




O 18 de xullo de 1936, o xeneral Francisco Franco, apoiado por unha parte do exército e por todos os que se opoñían ás reformas da República, deu un golpe de Estado contra o goberno. Este feito foi o inicio da Guerra Civil, que se prolongou ata 1939. Durante a guerra, a poboación española quedou dividida en dúas zonas:

  • A zona republicana, que apoiaba o goberno da República, que era o lexítimo.
  • A zona sublevada, chamada nacional, que apoiaba os partidarios do golpe de Estado de Francisco Franco.

Despois de case tres anos de guerra, as tropas do xeneral Franco ocuparon todo o territorio español. O 1 de abril 1939, deuse por concluída a guerra coa derrota da República. 




Podedes ver o resumo da guerra civil neste video explicativo.



A tarefa de hoxe consiste en facer o esquema dos feitos fundamentais da Guerra e contestar as seguintes preguntas:
1. Que medidas adoptou o goberno republicano para modernizar o país?
2. Por que que se produciu a Guerra Civil? En que zonas quedou dividida España durante a guerra?

MARTES, 19 de maio 2020
Ola moz@s! Hoxe imos coñecer un novo sistema político na forma de gobernar un país " A  REPÚBLICA"


MIRADE CON ATENCIÓN O VIDEO EXPLICATIVO.



A Segunda República 
O 14 de abril de 1931, despois de que Afonso XIII abandonase España, proclamouse a Segunda República  e nomeouse presidente a Niceto Alcalá Zamora.
Ese mesmo ano, aprobouse unha nova Constitución e implantouse un sistema político democrático, en que se estableceron, entre outras cousas:
  1. O sufraxio universal. Por primeira vez recoñecíase o dereito das mulleres a votar. España foi un dos primeiros países europeos en que se recoñeceu este dereito ás mulleres.
  2. A separación entre o Estado e a Igrexa. A relixión católica deixou de ser a relixión oficial en España.
  3. A creación de rexións autónomas. En 1932 aprobouse o Estatuto de Autonomía de Cataluña e en 1936, o do País Vasco, e votouse o de Galicia.
As reformas da Segunda República
Durante os primeiros anos da República levouse a cabo unha ampla política de reformas co obxectivo de modernizar o país. Por exemplo:
1. A reforma agraria: Repartíronse terras entre as familias de campesiños para mellorar as súas condicións de vida e, á vez, aumentar a produción agrícola.
2.  A Reforma educativa: Construíronse miles de escolas por todo o país para impulsar a educación.
3. A reforma laboral: Entre outras medidas, estableceuse un salario mínimo e reduciuse a xornada laboral.
Moitas destas medidas non foron aceptadas polos sectores máis conservadores. Os enfrontamentosentre os partidarios da República e os seus inimigos volvéronse cada vez máis frecuentes e tamén máis violentos.









A tarefa de hoxe consiste en facer o esquema do tema exposto nos vosos cadernos. 

VENRES, 15 de maio 2020
Ola! Para rematar a semana imos dar as solucións de onte
SOLUCIÓNS:
1. Unha ditadura é un sistema político autoritario en que todo o poder do Estado se concentra nunha soa persoa, o ditador, ou nun grupo de persoas.
Nas ditaduras, os cidadáns non elixen os seus representantes, non controlan o goberno nin tampouco poden opoñerse ás decisións do ditador.
2. O exilio é a separación dunha persoa da terra en que vive cando, por motivos políticos, relixiosos ou doutra índole, debe abandonala sen querer

XOVES ,14 DE MAIO 2020
Bos días! Menudo desastre en España nesta época. Entón qué acontece agora? Pois que en España vaise producir unha DITADURA
E qué é unha ditadura?



A ditadura de Primo de Rivera
Tras o desastre de Annual, o malestar da poboación foi medrando. Coa escusa de restablecer a orde, o xeneral Miguel Primo de Rivera deu un golpe de Estado en 1923. 
Primo de Rivera instaurou unha ditadura militar, é dicir, asumiu todos os poderes do Estado, suspendeu a Constitución, prohibiu os partidos políticos e os sindicatos e limitou as liberdades dos cidadáns. O rei apenas tiña importancia, apoiou a ditadura e deixou o goberno nas súas mans.
Primo de Rivera logrou a vitoria na guerra de Marrocos e durante o seu mandato realizáronse numerosa obras públicas, como a  construción de estradas e de liñas de ferrocarril.  Pero a maior parte da poboación reclamaba máis liberdades e opuxéronse ao seu goberno.
Por iso, en 1930 o rei retiroulle o seu apoio e Primo de Rivera presentou a dimisión.




A fin da monarquía
Cando Primo de Rivera deixou o poder, Afonso XIII mandou formar un novo goberno que restaurase a Constitución e convocase eleccións.
O 12 de abril de 1931 celebráronse eleccións municipais e nelas venceron os partidos políticos que apoiaban unha república.
Ante este resultado, Afonso XIII renunciou ás súas funcións e deixou España camiño do exilio.
A tarefa de hoxe como sempre é facer un esquema do tema visto hoxe.
Ademáis debedes contestar dúas preguntas sinxelas:
    1º. Qué é unha ditadura ?
    2º. Qué entendes por exilio?

MARTES, 12 de maio 2020
Ola! Comezamos a semana e facémolo co reinado de Afonso XIII. É dicir que xa imos na España do século XX e do século XXI. Prestade moita atención!
O reinado de Afonso XIII
Afonso XIII foi o último rei da Restauración. Era fillo de Afonso XII e foi proclamado rei en 1902. Durante o seu reinado, España viviu graves conflitos sociais e políticos. Por exemplo:

  • As folgas: Os sindicatos, para mellorar as condicións dos obreiros, levaron a cabo numerosas folgas.
  • O nacionalismo: En Cataluña, no País Vasco e en Galicia xurdiron movementos que reclamaban con forza a autonomía para os seus territorios.
  • A guerra en Marrocos: Os habitantes do norte de Marrocos subleváronse contra o exército español, que controlaba esta zona, e enfrontáronse nunha guerra.

A partir de 1909, o sistema da Restauración sufriu unha serie de crises que conduciron finalmente á súa desaparición: a Semana Tráxica, a folga xeral de 1917 e o desastre de Annual.
IMOS POR PARTES:
A Semana Tráxica:
En 1909 en Barcelona e noutras cidades catalanas produciuse unha revolta popular provocada polo envío de soldados á guerra de Marrocos.
Os soldados eran na súa maioría obreiros e campesiños, xa que as clases altas pagaban diñeiro para evitar ser recrutados polo exército.


A folga xeral de 1917:
Os sindicatos, para protestar pola subida de prezos e as malas condicións en que vivían os obreiros, convocaron unha folga xeral. O goberno utilizou o exército para freala. Aínda que a folga fracasou, o movemento obreiro cada vez tivo maior importancia.



O desastre de Annual:
A principios do século XX, España controlaba algúns territorios no norte de África. En Marrocos houbo unha forte oposición ao control español. En 1921, os rebeldes desta zona derrotaron o exército español en Annual, onde morreron arredor de dez mil soldados españois.

A tarefa de hoxe como ven sendo costume e copiar os apuntamentos nos vosos cadernos , non esquezades a data , título e boa caligrafía!
Venres, 8 de maio 2020
Ola rapaces! Hoxe para rematar a semana imos pór as solucións ás preguntas do último día de clases. Seguide como ata agora que o facedes moi ben!
Respostas:
1. É o conxunto de grandes cambios económicos e sociais que se produciron como consecuencia da utilización das máquinas na produción industrial.
2. Tivo a súa orixe en Gran Bretaña a finais do século XVIII. 
3. A industria téxtil e a siderurxia.
4. No século XIX.
5. As fábricas concentráronse principalmente en Cataluña e no País Vasco.
6. A sociedade estamental organizábase en estamentos, dous privilexiados (nobreza e clero) e un non privilexiado (xente do común); nela a posición social determinábaa o nacemento. Na sociedade de clases a posición social dependía do nivel de riqueza que se tivera.



Para descansar un pouco imos ver a historia de Francisco de Goya , un dos grandes pintores da historia da arte española do século XIX.

Xoves,7 de maio 2020
Ola clase! Hoxe imos contestar unhas preguntas sobre a sociedade e a economía de século XIX en España. Son bastante sinxelas e o vindeiro día poño as solucións.
1. Que é a Revolución Industrial?
2. Onde tivo a súa orixe? Cando?
3. Que tipos de industrias foron as primeiras en desenvolverse?
4. Cando se produciu a Revolución Industrial en España?
5. Onde se concentraron as fábricas?
6. En que se diferencia a sociedade do século XIX da sociedade estamental?
Martes, 5 de maio 2020 
Ola rapaces! Qué ben o facedes! Imos a por outra semaniña máis  e hoxe imos ver a sociedade no século XIX.Cómo se dividía?
En clases sociais como na actualidade segundo os cartos que tiveran.
A sociedade NO SÉCULO XIX:
A sociedade do século XIX estaba organizada en clases sociais, que son grupos que se distinguen polo seu nivel de riqueza.
A clase alta.:
 Estaba formada polas persoas máis ricas: a aristocracia e a burguesía.
– A aristocracia estaba formada polos propietarios de grandes extensións de terra. – A burguesía, en cambio, eran os propietarios das fábricas, os grandes comerciantes e os banqueiros. Convertéronse no grupo social máis importante.
A clase media. 
Estaba formada por pequenos comerciantes e empresarios, pequenos propietarios de terras e algúns profesionais, como médicos, avogados, funcionarios, artistas…
A clase baixa
Tiña poucos recursos económicos. Formábana campesiños e obreiros:
– Os campesiños traballaban as terras dos grandes propietarios.
– Os obreiros traballaban nas fábricas a cambio dun salario. As súas condicións de vida eran moi duras: tiñan xornadas de traballo de máis de doce horas, cobraban un salario moi baixo e vivían en barrios mal acondicionados. Ademais, moitos nenos traballaban tamén nas fábricas por salarios aínda máis baixos ca os dos adultos. Por esta razón, para defenderen os seus intereses, os obreiros agrupáronse en sindicatos.




A tarefa de hoxe consiste como sempre en facer os apuntamentos das clases sociais do século XIX en España nos vosos cadernos. Recordade que debedes facelos en galego.
Unha aperta moi grande e deica mañán!

Xoves 30 de abril 2020
Ola rapaces! Antes de nada imos por a solución a pregunta de onte. Lembrades?
DEFINE ABSOLUTISTAS E LIBERAIS:
Ambos  termos refírense a dous grandes grupos políticos.
Os absolutistas defendían a autoridade do rei, que debía gobernar sen render contas a ninguén.
Os liberais querían limitar o poder do rei, elaborar unha constitución.
HOXE IMOS VER UN ACONTECEMENTO MOI IMPORTANTE DO SÉCULO XIX
A economía e a sociedade no século XIX

A Revolución Industrial
A Revolución Industrial tivo a súa orixe en Gran Bretaña a finais do século XVIII e desde alí estendeuse a outros países
En España a Revolución Industrial produciuse
no século XIX. 
  As fábricas concentráronse principalmente en Cataluña e no País Vasco.
  Os obradoiros artesáns foron substituídos por fábricas, onde os obreiros traballaban con máquinas.
  Nesta época inventouse a máquina de vapor e utilizouse unha nova fonte de enerxía, ocarbón.
  A máquina de vapor aplicouse aos transportes e á industria.
  Inventáronse o ferrocarril e o barco de vapor que permitiron transportar máis persoas e mercadorías. Ademais, percorrían longas distancias en menos tempo.
 6º Desenvolvéronse a industrial téxtil e a siderurxia
  Os teares mecánicos fabricaban tecidos a gran velocidade e os al tos fornos producían aceiro.
A Revolución Industrial provocou importantes cambios económicos e sociais:
 Pasouse dunha sociedade baseada na agricultura a outra fundamentada na industria.


ESCOITADE OS  VIDEOS CON MOITA ATENCIÓN.








A TAREFA DE HOXE CONSISTE EN ESCOITAR BEN OS VIDEOS E COPIAR AS IDEAS FUNDAMENTAIS DA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL EN ESPAÑA NOS VOSOS CADERNOS. Atopámolo na páxina 100 do voso libro de texto.


MARTES  28 de abril 2020
Ola clase!!!!!!
Rematou a GUERRA DA INDEPENDENCIA, os franceses saen de España e volve o Rei FERNANDO VII a gobernar España  (1814- 1833)

Fernando VII de España - Wikipedia, la enciclopedia libre




O reinado de Fernando VII

Acabada a guerra da Independencia, Fernando VII  volveu a España. Unha das súas primeiras decisións foi suprimir a Constitución e gobernar como un rei absolutista.
Tamén perseguiu os liberais. Por esta razón, moitos tiveron que fuxir de España. Outros, foron os protagonistas de diferentes pronunciamentos ou sublevacións militares para facerse co poder.
Durante o reinado de Fernando VII, España perdeu case todas as súas colonias en América.
En 1816, independizouse a primeira, Arxentina, e para 1824 independizáranse todas excepto Cuba e Porto Rico, que continuaron sendo españolas ata o ano 1898. Este proceso recibe o nome de descolonización.



IMOS VER QUÉ É ISO DO ABSOLUTISMO



Características do absolutismo:

 o absolutismo é un tipo de goberno principalmente monárquico.Distinguíase porque o rei ten todo o poder nas súas mans , é isto é: EXECUTIVO , LEXISLATIVO E XUDICIAL.
O rei soamente rendía contas a Deus e a ninguén máis.
Tedes que lembrar os tres PODERES  que tedes nos apuntamentos dados na clase sobre o tema da Organización Política en España. LEMBRADE:
O poder lexislativo: Encárgase de elaborar as leis.
O poder executivo: Encárgase de facer cumprir as leis.
O poder xudicial: Encárgase de administrar xustiza.
Tedes a información no voso libro de CCSS na páxina97 . Estaría ben que a copiásedes nos vosos  cadernos. Fundamentalmente o ABSOLUTISMO e quen foi FERNANDO VII.

Logo podedes responder a unha pregunta ben sinxela:
1º- Explica os seguintes termos:
Absolutistas e Liberais nos vosos cadernos

LA HISTORIA DEL MUNDO CONTEMPORÁNEO. CLAVES.: EL REINADO DE ...



MARTES, 21 de abril 2020
Ol@ clase!!!!! Antes de continuar coas Crónica da Pepa, aquí tedes as respostas ás preguntas da última clase:
     1. Describe a imaxen (Resposta libre)     2. En que feito histórico se enmarca esta escena?
         Na Guerra de Independencia
     3. Con que feito se inicia a Idade Contempóranea en España?
         Co comezo da Guerra da Independencia.
     4. En que data? 1808
     5. Quen se enfrentou na guerra da Independencia?
         Os españois e o exercito francés
     6. Quen venceu?
        Os españois gañaron coa expulsión dos franceses e o regreso de Fernando VII en 1814.
E agora si. Seguimos  con outro capítulo das Crónicas da Pepa!

Nesta última parte cóntanos o asedio francés a Cádiz, como logramos expulsar definitivamente os franceses de España , e a promulgación da Pepa que foi a 1ª Constitución española, chámase así porque se aprobou o 19 de marzo, é dicir, no día de SAN XOSÉ, dos Pepes e das Pepas! A Constitución de 1812
Cando Fernando VII foi obrigado a renunciar ao trono, en España formouse unha Xunta Central que asumiu a defensa do país fronte aos franceses.
En 1810, a Xunta reuniu en Cádiz a representantes do país nunhas Cortes para redactar unha constitución. Dous anos despois, o 19 de marzo de 1812, aprobouse a primeira Constitución española, coñecida como La Pepa. 

Principais artigos da Constitución A Constitución de Cádiz:
- Limitaba o poder do rei e establecía unha serie de dereitos para os cidadáns como, a igualdade das persoas ante a lei e o sufraxio, é dicir, o dereito a votar para elixir o goberno.


Esquema Características Constitución de 1812 | Constitución de ...

Tedes toda esta inforamción na páxina 97 do voso libro. Estaría moi ben que o copiásedes no voso caderno de CCSS a Constitución de Cádiz e os principais artigos da constitución!

Venres, 17 de abril 2020
Ola de novo nen@s ! Hoxe veremos o capítulo 2 "CRÓNICAS DA PEPA"
Ademais imos aclarar dous conceptos clave nesta España do século XIX os LIBERAIS e os ABSOLUTISTAS que son os grandes grupos políticos do país, sería como hoxe falar do P.P., PSOE, PODEMOS........
LIBERAIS: Querían limitar o poder do rei, elaborar unnha constitución e elexir un goberno votado polos cidadáns. Estaba formado por intelectuais e burgueses.
ABSOLUTISTAS: Defendían a autoridade do rei, que debía gobernar sen render contas a ninguén. Os absolutistas estaban apoiados pola nobreza, que desexaba manter os seus privilexios.
De levantamientos y fusilamientos en 1808: qué se celebra el 2 de ...


Un feito destacado desta etapa foi o que Francisco de Goya plasmou na súa obra Os Fusilamentos do 3 de Maio, co que imos a traballar hoxe.
No voso caderno, escribimos a data de hoxe e o título do cadro: Os Fusilamentos do 3 de Maio. A continuación, copiamos e respondemos  as seguintes preguntas:
     1. Describe a imaxen
     2. En que feito histórico se enmarca esta escena?
     3. Con que feito se inicia a Idade Contempóranea en España?
     4. En que data?
     5. Quen se enfrentou na guerra da Independencia?
     6. Quen venceu?
Podedes encontar máis información nas páxinas 96 e 97 do voso libro de CCSS
Xoves, 16 de abril 2020
Ola rapaces!! Imos ir coñecendo pouco a pouco a nosa historia máis recente española. Sabedes que a idade contemporánea en España comeza coa Guerra da Independencia?
Aquí tedes un pequeno resumo da guerra e dos protagonistas que imos ir vindo  ao longo dos vindeiros días.
Podédelo atopar na páxina 96 do voso libro. Estaría moi ben que o copiásedes no voso caderno de Sociais.

A Idade Contemporánea en España comeza coa: A GUERRA DA INDEPENDENCIA (1808-1814)
A comenzos do século XIX, o emperador francés Napoleón Bonaparte extendeu o seu dominio por gran parte de Europa. As súas tropas invadiron España no ano 1808. Esto provocou a guerra da Independencia contra Francia, que terminou con triunfo dos españois (coa axuda de Inglaterra) no ano 1814.



5 curiosidades sobre Napoleón Bonaparte


Mirade este vídeo explicativo, de momento o capítulo 1 das: "CRÓNICAS DA PEPA"




E xa temos algunas liñas de tempo! Que alegría! Sodes moi traballadores e é unha ledicia recibir os vosos traballos!




















MARTES, 14 de abril de 2020
Ola rapaces e rapazas!!!!!!!! Hoxe damos comenzo un dos temas que máis gústanvos : A HISTORIA.
Despois da volta das vacacións será entretido  coñecer as idades da historia que lembrades doutros anos.
Xa,  son moi pesada con iso,pero é moi importante para vós.
Estade ben atentos!!!!!!!!

La prehistoria

La prehistoria comienza con la aparición de los primeros seres humanos, hace 2 500 000 años, y finaliza con la escritura, hace unos 5 000 años. Al no existir la escritura, todo lo que conocemos de la vida en esta época es por los restos materiales hallados (adornos, armas, vasijas…).
Debido a su larga duración, la prehistoria se ha dividido, a su vez, en tres etapas o períodos: el Paleolítico, durante el cual el ser humano vive de la caza y la recolección; el Neolítico, en él se inicia la agricultura y la ganadería; y la Edad de los Metales, cuando se empieza a usar el cobre, el bronce y el hierro para elaborar armas y herramientas, y se inventa la rueda.

La Edad Antigua

La Edad Antigua comienza con la invención de la escritura, hace unos 5 000 años, y termina con la caída del imperio romano en el año 476 después de Cristo (siglo V). En este período surgen los primeros grandes imperios y las grandes rutas comerciales. También aparece el cristianismo.

La Edad Media

La Edad Media es el período que va desde la caída del imperio romano en el año 476 (siglo V) hasta el descubrimiento de América en 1492 (siglo XV). En esta época se crearon las grandes naciones europeas.

La Edad Moderna

La Edad Moderna va desde el descubrimiento de América en 1492 (siglo XV) hasta la Revolución Francesa en 1789 (siglo XVIII). En esta época se descubrieron nuevas tierras y surgieron ideas revolucionarias.

La Edad Contemporánea

La Edad Contemporánea comienza con la Revolución Francesa en 1789 (siglo XVIII) y llega hasta nuestros días. En esta época, el mundo se ha dividido entre países ricos y pobres, se ha desarrollado la alta tecnología (informática, telefonía…), etc.



O reto de hoxe vai ser que fagades a propia vosa liña do tempo!!!!!
Tedes que ser moi creativos e poñer os momentos máis significativos da vosa vida!!!!!
Aquí deixo algún exemplo:


c13a9e2d05dfd2ede071bdab7fbd6404.jpg 1,200×900 pixels | Linea del ...
14 tendencias de lineas de tiempo para explorar | Lineas de tiempo ...

Lineas de tiempo


ESPERO ANSIOSA AS VOSAS!!!!!!!!!!! NON ESQUEZADES SER MOI CREATIVOS!!!!!!!


VENRES, 3 de abril de 2020
Ola clase! Qué tal? Despois de repasar o medio ambiente e os seus problemas, hoxe gustaríame que escoitásedes a Greta Thunberg. Sabedes quen é? Seguro que si. Greta é unha rapaza sueca, que agora ten 16 anos, loitadora incansable en prol do medio ambiente. Ela comezou a súa viaxe de loita no seu país e despois esa viaxe extendeuse polo mundo, e con ela a súa mensaxe.
O vídeo que tedes a continuación é de Greta Thunberg dando un discurso na COP24 en Polonia.

E qué tal se agora facemos un barullo de letras interactivo?
Click aquí para o barullo de letras ou en comenzar!



XOVES, 2 de abril de 2020
Ola nen@s! Hoxe toca repasar qué é a contaminación. Non esquezades os apuntamentos dados na clase! 


E tamén o desenvolvemento sostible! Para que non o esquezades, aquí deixo un vídeo para vos axudar!

Qué vos parece se me mandades 5accións vosas que podedes facer para loitar contra o cambio climático????



MARTES , 31 de marzo de 2020
Moi bos días !!!!! Hoxe se vos parece ben poderíamos repasar algo dos problemas do medio ambiente con estes videos que vos deixo a continuación. Mirade os apuntamentos que dimos na clase.





Respuestas breves a las 10 preguntas más importantes sobre el cambio climático
1. ¿Cuánto se está calentando el planeta?
-16.83 °C, en realidad una cifra significativa. 
Hasta octubre de este año, la Tierra se había calentado aproximadamente -16.83 °C desde 1880, cuando se empezó a guardar un registro a escala global. Esa cifra incluye la superficie del océano. El calentamiento es mayor sobre el suelo, e incluso aún mayor en el Ártico y en partes de la Antártida.
Esa cifra puede parecer baja, pero como promedio de la superficie de un planeta entero, en realidad es alta, lo cual explica por qué tanto hielo terrestre del planeta está empezando a derretirse y por qué los océanos están elevándose a un ritmo tan acelerado. El calor que se acumula en la Tierra por emisiones humanas es más o menos igual al que liberarían 400.000 bombas atómicas de Hiroshima si explotaran cada día en todo el planeta.
Los científicos creen que la mayoría, y probablemente la totalidad, del calentamiento que ha ocurrido desde 1950 tiene como causa la emisión humana de gases de efecto invernadero. Si no se les pone límite a estas emisiones, los expertos afirman que el calentamiento global podría exceder los -13.33 °C, lo cual transformaría al planeta y pondría en peligro su capacidad de sostener a una población humana grande. 

2.¿Estamos en problemas? 

Las generaciones futuras sí. 
Los riesgos son mucho mayores a largo plazo que en las décadas inmediatas, pero las emisiones que causan esos riesgos están sucediendo ahora mismo. Durante los próximos 25 o 30 años, los científicos afirman que es probable que el clima se parezca al que tenemos ahora, aunque empezará a calentarse gradualmente. Las lluvias serán más fuertes en algunas partes del mundo, pero lo más probable es que los periodos entre lluvias se vuelvan más calientes y más secos. Es posible que el número de huracanes y tifones disminuya, pero aquellos que sí ocurran obtendrán energía de una superficie oceánica más caliente y, por lo tanto, pueden ser más intensos que los anteriores. Las inundaciones costeras serán más frecuentes y causarán más daños.
A largo plazo, si no se les pone límite a estas emisiones, los riesgos son graves. Los científicos temen efectos climáticos tan severos que logren desestabilizar gobiernos, producir olas de refugiados, precipitar la sexta extinción masiva de plantas y animales en la historia y derretir los casquetes polares, lo cual ocasionaría que los mares crecieran lo suficiente como para inundar la mayoría de las ciudades costeras.
Todo esto puede tardar cientos o incluso miles de años, dando quizá un colchón de tiempo para que la civilización se adapte, pero los expertos no pueden descartar cambios abruptos, tales como el colapso de la agricultura, que acelerarían el caos. Esfuerzos más enfáticos para limitar las emisiones reducirían estos riesgos, o al menos harían más lentos sus efectos, pero ya es demasiado tarde como para eliminarlos por completo. 

3.¿Hay algo que yo pueda hacer? 

Vuela menos, maneja menos, desperdicia menos. 
Hay muchas maneras sencillas de reducir tu propia huella de carbono, y la mayoría de ellas te ahorrarán dinero. Puedes tapar las fugas en el aislamiento de tu hogar para ahorrar energía, instalar un termostato inteligente, utilizar bombillos ahorradores, apagar la luz en cualquier cuarto donde nadie la esté usando, manejar menos o utilizar el transporte público, desperdiciar menos comida y comer menos carne.
Pero quizá la mayor contribución que un individuo puede hacer es viajar menos por avión; sólo uno o dos viajes menos por año pueden ahorrar tantas emisiones como todas las demás acciones juntas. Si quieres estar a la vanguardia, puedes comprar un carro eléctrico o híbrido, poner paneles solares en tu techo, o incluso ambas.
Si quieres compensar tus emisiones, puedes comprar certificados, cuyo dinero va a proyectos que protegen los bosques, capturan gases de efecto invernadero y cosas por el estilo. Algunas aerolíneas los venden para compensar las emisiones de sus vuelos. Después de algunos escándalos, empezaron a revisar más de cerca estos proyectos, así que ahora sí se pueden comprar sin preocupaciones.
Sin embargo, al final del día, los expertos no creen que los cambios necesarios en el sistema energético puedan ocurrir sin una política firme a nivel estatal o nacional, por lo que opinar y ejercer tus derechos como ciudadano importa tanto como cualquier otra cosa que puedas hacer. 

4.¿Cuál es el escenario más optimista? 

Varias cosas tendrían que decidirse a nuestro favor. 
En el mejor escenario que los científicos pueden imaginar suceden varias cosas: la Tierra resulta ser menos sensible a los gases de efecto invernadero de lo que se cree actualmente; las plantas y animales logran adaptarse a los cambios que ya son inevitables; la sociedad desarrolla una voluntad política mucho mayor para tener las emisiones bajo control; y se dan avances tecnológicos que ayudan a la sociedad tanto a limitar las emisiones como a ajustarse al cambio climático.
Las dos variables en las que pueden influir los humanos no son completamente independientes, por supuesto: los avances tecnológicos que podrían bajarle el costo a la energía no contaminante también harían más fácil desarrollar la voluntad política para tomar acciones rápidas.
Pero los científicos dicen que, desafortunadamente, las probabilidades de que todas estas cosas se decidan a nuestro favor no son muy altas. La Tierra podría fácilmente resultar más sensible a los gases de efecto invernadero. El calentamiento global ya está causando caos en algunas partes de la naturaleza y eso parece que empeorará, no mejorará. Así que, para los expertos, simplemente apostarle a un escenario de color de rosa sin tener un verdadero plan sería peligroso. Según ellos, la única manera de reducir los riesgos es reducir las emisiones.

5.¿Cuál sería el peor de los casos? 

Existen varios. 
En realidad es difícil decir cuál sería el peor, por eso los científicos están presionando para que se reduzcan las emisiones: quieren limitar la posibilidad de que suceda cualquiera de esos casos. Quizá el temor más grande es un colapso en la producción de alimentos, un alza de precios y una hambruna masiva. Incluso con un crecimiento desenfrenado de emisiones, no es claro qué tan probable es que esto suceda, pues los agricultores han logrado ajustar sus cultivos y técnicas para adaptarse, hasta cierto punto, al cambio climático. Otra posibilidad es la desintegración de las capas de hielo polares, lo cual llevaría al alza de los niveles del mar y obligaría a las personas a abandonar muchas de las ciudades más importantes del mundo y llevaría a la pérdida de miles de millones de dólares en propiedades y otros bienes. Los científicos también se preocupan por otros casos impredecibles, como el cambio en los ciclos del monzón asiático. Millones de personas dependen del monzón para tener agua para sus cultivos, así que cualquier trastorno sería catastrófico. 

6. ¿Cuánto subirán los mares? 

La verdadera pregunta no es qué tanto, sino a qué velocidad. 
El océano se está elevando a un ritmo de más o menos 30 centímetros por siglo. Esto tiene consecuencias muy severas en las costas, lo cual obliga a los gobiernos y a propietarios a gastar miles de millones de dólares para luchar contra la erosión. Pero si este ritmo continúa, probablemente sería manejable, dicen los expertos.
El riesgo es que el ritmo aumente de manera considerable. Si las emisiones continúan sin ningún control, entonces la temperatura en la superficie de la Tierra podría parecerse rápidamente a la de una era anterior llamada el Plioceno, cuando una gran cantidad de hielo se derritió y el océano se elevó aproximadamente 24 metros comparado con hoy en día. Un estudio reciente encontró que quemar todos los combustibles fósiles en el suelo derretiría por completo las capas de hielo polares y elevaría el nivel del mar más de 48 metros en un periodo de tiempo desconocido.
Sin embargo, después de todo esto, probablemente el problema principal no es qué tanto se van a elevar los océanos, sino qué tan rápido. Y en este punto los científicos básicamente están volando ciegos. La información más útil proviene de estudiar la historia de la Tierra y esta sugiere que en algunas ocasiones el ritmo puede llegar a casi 30 centímetros por década, lo cual probablemente se puede considerar como el peor de los escenarios. Un ritmo de incluso la mitad de esto obligaría a una retirada acelerada de las costas y, en opinión de algunos expertos, llevaría a la sociedad a una crisis. Incluso si el ritmo es más lento, muchas de las grandes ciudades del mundo tarde o temprano se inundarían. Los estudios sugieren que grandes reducciones en las emisiones podrían reducir esta alza, lo que ofrecería tiempo crucial para que la sociedad se adapte a costas distintas.

7.¿Son confiables las predicciones? 

No son perfectas, pero están fundamentadas en ciencia sólida. 
La idea de que la Tierra es sensible a los gases de efecto invernadero está confirmada por varias líneas de evidencia científica. Por ejemplo, la física básica que nos dice que un aumento de dióxido de carbono atrapa más calor se descubrió en el siglo XIX, y se ha verificado en miles de experimentos de laboratorio.
La ciencia climática contiene incertidumbres, por supuesto. La más grande de ellas es el grado hasta el cuál el calentamiento global desencadena ciclos de retroalimentación, como que el derretimiento del hielo marino oscurezca la superficie de los océanos y ocasione que estos absorban más calor, lo cual a su vez derrite más hielo, y así sucesivamente. En realidad, no está claro cómo la retroalimentación podría hacer más intenso el calentamiento; puede que incluso lo contrarreste. Esta incertidumbre quiere decir que los pronósticos computacionales sólo pueden darnos un rango de posibilidades climáticas, no predicciones absolutas.
Pero incluso si estos pronósticos computacionales no existieran, una gran cantidad de evidencia nos dice que los científicos van por el camino correcto. Las pruebas más importantes vienen de un estudio de condiciones climáticas históricas, un campo conocido como investigación paleoclimática. La cantidad de dióxido de carbono en el aire ha fluctuado naturalmente en el pasado; cada vez que sus índices incrementan la Tierra se calienta, el hielo se derrite y los océanos se elevan. Cientos de millas tierra adentro de dónde ahora es la Costa del Este, se pueden desenterrar conchas marinas de playas antiguas que datan de hace tres millones de años. Sin embargo, estas condiciones históricas tampoco son una guía perfecta para el futuro, pues los humanos están inyectando dióxido de carbono en la atmósfera mucho más rápido que la naturaleza misma.

8.¿Por qué hay quienes cuestionan el cambio climático? 

Tiene que ver con su ideología. 
La mayoría de los ataques a la ciencia climática provienen de libertarios y otros conservadores, a quienes no les gustan las políticas públicas que se han propuesto para combatir el calentamiento global. En lugar de negociar estas políticas y tratar de llevarlas hacia los principios del mercado libre, han optado por bloquearlas tratando de quitarle legitimidad a la ciencia que las sustenta.
Esta posición ideológica ha sido apoyada por el dinero de las compañías de combustibles fósiles, quienes han pagado para crear organizaciones, financiar conferencias y demás. Los argumentos científicos de estos grupos usualmente se basan en seleccionar datos a capricho, tales como enfocarse en anomalías a corto plazo en los registros de temperatura o en los hielos marinos, y también suelen ignorar las tendencias a largo plazo.
La versión más extrema de negación es el alegato de que los científicos están involucrados en una estafa mundial para engañar al público para que el gobierno pueda tener mayor control sobre las vidas de los ciudadanos.
Sin embargo, a medida que los argumentos empiezan a presentar más fallas, muchas compañías de carbón y de petróleo se han distanciado públicamente de las posturas de negación, pero algunas siguen ayudando a financiar las campañas de los políticos afines a estas opiniones.

9.¿Los fenómenos meteorológicos extremos están relacionados al cambio climático? 

En algunos casos, sí. 
Los científicos han publicado evidencia contundente de que el calentamiento climático genera oleadas de calor más frecuentes y más intensas. También está causando tormentas de lluvia más fuertes, y las inundaciones costeras están empeorando mientras que los océanos se elevan por las emisiones humanas. El calentamiento global ha intensificado las sequías en regiones como el Medio Oriente, y puede haber aumentado la sequía en California.
Sin embargo, en muchos otros casos la relación del calentamiento global con ciertas tendencias es incierta o está en disputa. Esto se debe en parte a la poca información histórica confiable sobre el clima. Pero además tampoco está claro, científicamente, cómo los cambios del clima influyen en cierto tipo de eventos.
Otro factor: aunque el clima está cambiando, puede ser que la percepción de las personas del clima esté cambiando más rápido. Internet nos ha vuelto más conscientes de los desastres climáticos en lugares lejanos. En las redes sociales, las personas tienden a atribuir casi cualquier desastre al cambio climático, pero en muchos casos no hay ninguna evidencia científica.

10.¿Hay lugar para la esperanza? 

Si compartes esto con 50 amigos, tal vez. 
Desde la década de los ochenta, los científicos han estado advirtiendo sobre la necesidad de políticas firmes para limitar las emisiones. Esas advertencias fueron ignoradas, y desde entonces los gases de efecto invernadero en la atmósfera se han acumulado hasta niveles potencialmente peligrosos. Ya es tarde.
Pero después de 20 años de diplomacia casi completamente inútil, los gobiernos del mundo finalmente están empezando a tomar el problema en serio. Un acuerdo que se podría dar en la cumbre de diciembre en París comprometería a casi todos los países del mundo a algún tipo de acción. Líderes religiosos, como el papa Francisco, están haciendo un llamado a la acción. Tecnologías como los carros eléctricos están mejorando. Corporaciones líderes están haciendo promesas atrevidas de cambiarse a energías renovables y detener la destrucción de los bosques. Alrededor del mundo, muchos estados y ciudades están comprometiéndose a ir más allá de las metas establecidas por sus gobiernos nacionales.
Lo que falta son las voces de los ciudadanos comunes, ya que a los políticos les cuesta pensar más allá de la próxima elección y tienden a enfrentar los problemas difíciles sólo cuando la sociedad se organiza y lo exige.

Venres, 27 de marzo de 2020
Qué tal ides? Hoxe como xa tedes tarefa de mates, lingua e lengua, en Sociais imos pensar no qué está pasando estes días. Pensade na xente que segue traballando. En qué sector ou enmarcaríades a súa actividade? Qué pasaría se algún dos sectores deixase de funcionar/traballar? Faládeo na casa coas vosas familias.
Unha aperta da vosa titora.

Xoves, 26 de marzo de 2020
Moi bos días! Hoxe gustaríame afondar no sector primario. Nesta ligazón atoparedes unha presentación moi completa sobre os sectores económicos en España. Podedes pinchar aquí ou na imaxe para acceder á presentación
Comezaremos co sector primario.  Os pasos a seguir son estes:

  • Preme no apartado «Sector primario»
  • Despois preme no apartado «Agricultura»
  • Observa o mapa en que se sinalan os principais cultivo que se practican en España.
  • Imos ó apartado «Gandaría» para coñecer o tipo de gando que se cría en cada comunidade. 
  • Por último, visita o apartado «Pesca».



Agora responde estas preguntas no teu carderno:

  • Cales son os principais portos pesqueiros de España?
  • Cal é o tipo de cultivo que predomina na nosa comunidade?
  • En qué comunidade ou comunidades autónomas atopamos máis tipos de gando? Cales son eses tipo de gando? En qué comunidade atopamos menos?

Martes, 24 de marzo de 2020
Ola rapaces e rapazas! Repasastes ben os sectores económicos? Claro que o fixestes. Ímolo comprobar. Por qué non facedes este quiz  interactivo para saber se necesitades repasalos un pouquiño máis?


MARTES, 17 de marzo de 2020

Estamos vivindo unha situación excepcional e como saberes todos os sectores da nosa economía están sufrindo as consecuencias desta situación. Cal pensades qué é o sector máis afectado?
Para recordalos, relede os vosos apuntamentos e vede estes vídeos.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario